DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Egyéb

Európa meghódítására készül az új Mazda2

Okos, kényelmes és magabiztos: a vadonatúj Mazda2 megérkezik végre Európába is, hogy felszereltségével és konvenciókkal szembe menő tulajdonságaival meghódítsa a kisautók kategóriáját. A Mazda következő generációs B-szegmens modellje egy exkluzív, a Mazda Space-be szervezett rendezvény és tesztvezetés keretében mutatkozik be Európának november 3-ától, valamint több nemzeti autószalonon és eseményen is megjelenik majd az őszi/téli időszakban.

Az új Mazda2 alig különbözik a 2014-es Genfi Autószalonon bemutatott Hazumi tanulmány autótól. Belső, intuitív térkoncepciója hasonló a Mazda3-ban megismert részletekhez – többek között (kategória elsőként) a Head-up Display, és a HMI-utasításrendszer is megtalálható benne. A beépített MZD Connect kapcsolódási rendszer szintén egyedüli a szegmensben, mellyel az autóban utazók biztonságosan állandó kapcsolatban maradhatnak a külvilággal. Az utastér meglepően tágas és kényelmes különösen a vezető számára, de az utasokat is nagy lábtér várja. 

mazda2_2014_action_02_screenEurópa meghódítására készül a Mazda2_cut



A motorháztető alatt négyféle motor dolgozik majd; köztük a teljesen új fejlesztésű, alacsony sűrítési arányú, 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor, mely 77kW/105 lóerős teljesítményt nyújt, 220Nm-es maximális nyomaték mellett, miközben csak 3.4l/100km fogyaszt, 89g/km-es CO2 kibocsátás* mellett. Az új Mazda2-be szerelt 1,5 literes SKYACTIV-G benzinmotor három teljesítményszinten lesz elérhető 55kW/75LE és 85kW/115LE között. Üzemeltetése gazdaságos és környezetbarát; fogyasztásuk 4,5-4,9l/100km, CO2-kibocsátásuk 105-115g/km között alakul. A motorokhoz öt- és hatsebességes kézi váltók, valamint egy hatsebességes SKYACTIV-Drive automata váltó is csatlakozhat – ezek mindegyike új fejlesztés, könnyebb és kisebb verziói a más SKYACTIV-modellekben már megismert váltóknak.

Az új kisautó szintén megkapja a SKYACTIV-futóművet, amelyet a nagyobb „testvérek” esetében (Mazda CX-5, Mazda6, Mazda3) már sokszor dicsértek könnyű irányíthatóságáért és a Jinba-Ittai érzésért (ló és lovas egysége). A futóművet természetesen optimalizálták a Mazda2 méretére, s a végeredmény kiemelkedően kiegyensúlyozott vezethetőség és stabilitás.

mazda2_2014_interior_01_screen

Az új Mazda2 igazán kivételes, ha innovatív technológiáról van szó. Aktív biztonsági berendezései (i-ACTIVSENSE) sorában megtalálható a továbbfejlesztett holttérfigyelő rendszere, mely folyamatosan ellenőrzi a holttérben lévő objektumokat, még tolatás közben is. És bár vezető nélküli? tömege alig 970kg, passzív biztonsági rendszerei kiemelkedőek. Ez többek között az innovatív felépítésű SKYACTIV-karosszériának köszönhető, melyben nagyobb arányban alkalmaztak nagy- és ultra nagy szilárdságú, ugyanakkor nagyon könnyű acélt, mint a Mazda2 elődjében.

mazda2_2014_still_01_screen

 

A Mazda szokatlan módon vezeti be a modellt Európában: az idei Párizsi Autószalon helyett több regionális rendezvényen leplezi le a modellt. Pl. a novemberi exkluzív sajtóbemutató előtt a Mazda2 látható lesz a Római Filmfesztiválon (okt. 16-25.) a 21. századi műveknek otthont adó MAXXI Múzeumban. Az új modellel a nagyközönség a Zürichi (nov. 5-9.), a Bécsi (jan. 14-18.), ill. a Brüsszeli Autószalonon (jan. 15-25.) találkozhat, mielőtt 2015 februárjában egész Európában, így Magyarországon is piacra lép majd.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: